polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Jak wyposażyć sklep?

Jak wyposażyć sklep?


Od tego, jak zostanie zorganizowana sala sprzedaży, w ogromnym stopniu zależy sukces placówki detalicznej. Jakość i wygląd półek sklepowych i lad chłodniczych, system prowadzenia klienta, przejrzystość układu sklepu oraz jego oświetlenie są w stanie konsumenta skusić do odwiedzin, albo wręcz przeciwnie.

 

Zmiany na rynku wyposażenia sklepów są odpowiedzią na przekształcenia strukturalne, organizacyjne i modernizacyjne całego handlu detalicznego. Jeszcze w latach 90. Ub. W. tysiącom polskich detalistów wystarczało wyposażenie sklepu, pozyskane drogą używanych regałów, lad i regałów chłodniczych oraz boksów kasowych, sprowadzanych z Niemiec. Jednak już na początku bieżącej dekady wzrosło zapotrzebowanie na nowe elementy wyposażenia, w związku z czym nastąpił rozwój ofert firm je dostarczających. Rosnąca konkurencja, procesy konsolidacyjne, coraz szersza oferta handlowa producentów, a przede wszystkim wzrost oczekiwań ze strony konsumentów spowodowały natomiast, że obecnie, pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku sklep, jeśli chce odnieść sukces, musi także pod względem wizualnym, rozplanowania powierzchni, dostosowania wyposażenia do oferowanego produktu, stać się dla klienta miejscem wyjątkowym. Dlatego też w ofercie firm specjalizujących się w dostawach podstawowego wyposażenia placówek handlowych, szczególny nacisk kładzie się na oryginalność, wyjątkowość i kształt estetyczny regałów, półek, lad chłodniczych czy boksów kasowych.

- Najbardziej charakterystyczna jest indywidualizacja stosowanych rozwiązań w aranżacjach sklepów – podkreśla Mateusz Drzymała kierownik ds. sprzedaży z firmy POLARIS –wyposażenie sklepów i gastronomii, chłodnictwo i klimatyzacja. – W dobie olbrzymiej podaży podobnych dóbr i usług każda firma handlowa stara się czymś wyróżnić, chce być dla swojego konsumenta wyjątkowa, jedyna i niepowtarzalna. Takie podejście wymusza poszukiwanie oryginalnych rozwiązań w projektowaniu i doborze mebli sklepowych, urządzeń chłodniczych i gastronomicznych (wagi, krajalnice, wilki do mięsa) oraz akcesoriów sklepowych (metkownice, manekiny, etykiety cenowe, listwy cenowe, kosze sklepowe, kloce masarskie). Sklep, jego wnętrze, ma przyciągać atmosferą, nowoczesnością i stylem. Z drugiej strony musi się nieustannie zmieniać, ewoluować, gdyż dzisiejszy klient jest konsumentem nielojalnym, szybko nudzącym się, szukającym nowych wrażeń i emocji. Indywidualizm to charakterystyczna, określona dla danej sieci kolorystyka, nie tylko reklamy wizualnej, ale również swoisty dla danej sieci kolor np. wózków sklepowych, systemów prowadzenia klienta czy mebli sklepowych.

W firmie POLARIS –wyposażenie sklepów i gastronomii, chłodnictwo i klimatyzacja podkreśla się, że w takich segmentach wyposażenia sklepu, jak meble sklepowe, systemy prowadzenia klienta, czy wózki i koszyki, widać największe zmiany. Proste regały sklepowe zostały zastąpione przez systemy ekspozycyjne, których zadaniem jest najlepsze zaprezentowanie oferowanych produktów. Coraz śmielej stosuje się połączenie elementów metalowych (drucianych) z innymi materiałami takimi jak drewno, szkło, kolorowe tworzywa sztuczne, itp.

Potrzeba indywidualizacji każdej placówki handlowej powoduje, że najwięksi dostawcy coraz częściej oferują kompleksowe opracowanie koncepcji sklepu oraz jego wyposażenie.

Dobra jakość regałów sklepowych już nie wystarcza – mówi Jacek Kurowski z firmy POLARIS –wyposażenie sklepów i gastronomii, chłodnictwo i klimatyzacja. –Nabywca wymaga również wskazówek, jak urządzić sklep i właśnie tego rodzaju dodatkowa usługa jest coraz częściej dostępna na rynku. Projektant sklepu w naszej firmie pracuje „na planie” wnętrza dostarczonym przez klienta, dokonuje także samodzielnie lub przez pracownika firmy POLARIS pomiaru, oprócz wnętrza może zaprojektować całkiem nowe meble (na zamówienie), przygotuje projekt wizualny i nadzoruje działanie ekipy montażowej, której profesjonalizm pozwala na wykonywanie prac bez konieczności zamykania sklepu, np. na czas modernizacji. Projektując sklep bierze się pod uwagę jednocześnie oczekiwania właściciela, zasady merchandisingu i rodzaje eksponowanych towarów oraz obowiązujące przepisy – budowlane, dotyczące obiektów przemysłowych i handlowych, przepisy p-poż., wytyczne dotyczące organizacji miejsc pracy, czy zakładów ubezpieczeniowych.

Chociaż oczekiwania detalistów, dotyczące jakości systemów mebli sklepowych, elementów prowadzenia klienta czy koszyków są coraz bardziej wygórowane, konkurencja na rynku powoduj, iż cena wciąż ma ogromne znaczenie. Można powiedzieć, że te dwa parametry stanowią dzisiaj nieodłączną parę. Wybór najniższej ceny już nie satysfakcjonuje klientów, gdyż wszyscy wiedzą, że za nią idzie najniższa jakość. A z drugiej strony w czasach wyścigu technicznego oraz silnej konkurencji, najwyższa jakość wcale nie oznacza najwyższej ceny.   


 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 64 guests online