polaris
Jesteś tutaj: Strona główna Aranżacja sklepu odzieżowego

Aranżacja sklepu odzieżowego



Rozmowa z Rafałem Maciejczukiem, Specjalistą ds. Klientów Kluczowych firmy NORCO

 

Aranżacja sklepu „z pomysłem” to sposób na przyciągnięcie klienta, jest też siłą marki. Jak pan definiuje „dobrze zaprojektowane wnętrze”, czy taka definicja w ogóle istnieje?

 

Moim zdaniem o tym, że klient chce wejść do danego sklepu decyduje aranżacja sklepu. Wnętrze musi wręcz krzyczeć swoją oryginalnością, odpowiednim doborem mebli do oferowanej kolekcji. Uważam, że dobry projekt mebli sklepowych jest tym, co decyduje o sukcesie lub porażce sklepu w walce o potencjalnego klienta. Nawet najlepsza kolekcja ubrań wyeksponowana na nieodpowiednio dobranych meblach sklepowych jest skazana na porażkę rynkową. W Norco doskonale zdajemy sobie z tego sprawę i dlatego ogromny nacisk kładziemy na fazę projektowania mebli. Projektanci, których zatrudniamy dysponują, dużym doświadczeniem i na bieżąco śledzą rozwój rynku i trendów w nim panujących.

 

Firma Norco posiada 25 letnie doświadczenie w produkcji mebli sklepowych i wyposażaniu sklepów. Jak zmienia się styl w którym aranżowane są powierzchnie handlowe? Czy można mówić o tendencjach w aranżacji wnętrz sklepowych?

 

Myślę że w naszej branży jest podobnie, jak w każdej innej. Tu też jak najbardziej mamy do czynienia z określeniem, że coś jest „trendy”. Odnosi się to do samej formy mebli sklepowych, jak również do materiałów użytych do ich produkcji i elementów wykończeniowych. Technologia cały czas idzie do przodu dając nowe możliwości i rozwiązania. Widzimy to szczególnie mocno z racji naszych długoletnich tradycji produkcyjnych. Niejednokrotnie biorąc do ręki projekt sklepu realizowanego np. 10 lat temu z uśmiechem zadajemy sobie pytanie: jak można było coś takiego zrobić? Jeśli chodzi o nasz rodzimy rynek mogę powiedzieć jedno – jest on naprawdę bardzo wymagający. Ogromna konkurencja wymogła od inwestorów dbanie o każdy szczegół wyposażenia sklepu, a Polacy przyzwyczaili się do ładnych wnętrz i tylko w takich naprawdę lubią wydawać pieniądze. Myślę, że nasze sklepy w chwili obecnej nie różnią się estetyką wykończenia od tych, które możemy zobaczyć na przykład w Paryżu.

 

Na co zwracacie największą uwagę projektując meble sklepowe i aranżując wnętrza sklepów?

 

Naszym priorytetem jest zawsze uważne wysłuchanie klienta, gdyż to on niejednokrotnie, nawet nieświadomie, przekazuje nam informację odnośnie wizji idealnego wyposażenia sklepu. Później nasi projektanci odpowiednią „kreską” przelewają te informacje na papier dając klientowi namacalny obraz jego wymarzonego sklepu. W fazie tworzenia mebli kierujemy się charakterem kolekcji i tym, do kogo jest ona skierowana.

 

Jaki jest czas i koszt realizacji projektu, czym jest uwarunkowany?

 

Proces tworzenia koncepcji wyposażenia sklepu nie jest procesem łatwym i szybkim. Samo zaprojektowanie systemu mebli i systemu wyposażenia sklepu zajmuje czasami dziesiątki godzin pracy. Również odpowiedni dobór materiałów użytych w późniejszej produkcji niejednokrotnie wymaga wielu spotkań, aby w pełni spełnić oczekiwania inwestora. Tak więc czas który jest potrzebny na realizację projektu sklepu może być naprawdę różny i trwać od 1 tygodnia do nawet trzech miesięcy w zależności od tego, jak bardzo jest złożony i skomplikowany. Jeśli chodzi o koszty realizacji projektu najważniejszymi czynnikami wpływającymi na ostateczną cenę są koszty materiałów jakich użyjemy do produkcji. A różnice te mogą być naprawdę spore. Warto jednak zainwestować więcej, ponieważ to szczegóły tworzą całość.


Źródło: www.norco.pl/98-aranzacja-sklepu-odziezowego


 

Nasza oferta

Realizacje

Galeria

Zaufali nam już:

Partnerzy handlowi

Tel. 76 842 19 56

Sprzedaż ratalna

Godziny otwarcia

Skup urządzeń

Liczba osób online

We have 91 guests online